torstai 5. huhtikuuta 2012

Chiang Mai - Phayao - Chiang Rai - Fang!

Ensimmäisenä päivänä meidän moottoripyörämatkalla päästiin lähtemään suht. myöhään kaiken alkusäädön jälkeen.. Ajettiin myös aika hitaasti pysähdellen joten ei päästy ihan Chiang Raihin asti, pysähdyttiin Phayaoon yöksi :)

Pysähdyttiin eka jonkun kansallispuiston porteille :)

Ekan päivän maisemia ajellessa..

Pysähdyttiin syömään johonkin pikkukaupunkiin..

Vesiputousta matkalla..

Phayaossa oli kiva järvi, ei paljon muuta :)

Seuraavana päivänä lähdettiin sitten sitä Chiang Raita kohti! Hirvee flunssa oli iskenyt tässä vaiheessa mulle :D

Sanottiin nopeet moikat Chiang Rain valkoselle temppelille kun ajettiin sen ohi viidakkoon..
Oltiin itse Chiang Rain kaupungissa joku parisen tuntia kunnes päätettiin lähteä Akha Hill Houselle tietämättä oikeestaan missä se on :D Tiedettiin vaan että sen piti olla vähän kaupungin ulkopuolella enemmän metsässä.. Ei kuitenkaan odotettu sen olevan ihan keskellä viidakkoa hilltribe-ihmisten kylien joukossa :)

Tie hill houselle ei ollut ihan helpoimmasta päästä, miksi nyt viidakossa edes oikeita teitä olisi, ja perille päästyämme saatiinkiin kuulla et ollaan aika rohkeita ja hulluja kun tultiin se tie 2 ihmistä moottoripyörällä, joka siis ei oo mikään dirt bike, vaan normi pikku moottoripyörä :D

Saatiin eka minibambubungalowi..

Kun löysin tän kaverin hengailemast mun pään yläpuolelta ilmotin kuitenkin että tässä hirveessä flunssassa mua ei kiinnosta hengailla jonkun megaliskon kanssa samassa sängyssä hehe :D joten 200 bahtil vaihdettiin bungalowi, ja saatiinkin sitten vip bungalowi joka oli ihan toista luokkaa :D

Ihan kivat näkymät oli meidän bungalowin kuistilta :)

Seuraavana päivänä lähettiin minitrekille tohon ympärtistöön, käytiin Lahu kylässä ja yhdellä vesiputouksella :)

Lahut olivat todella ujoja..

Vahtikoirat taas ei.. Tuli taas vähän sydämentykytyksii näiden kanssa..
Lapset oli söpöjä, niinkun aina :D

Illalla alko hirvee ukkosmyrsky, ja mietittiin et jäädäänköhän sinne viidakkoon jumiin jos tiet on ajokelvottomia kovan sateen takia :D No seuraavana päivänä tiet oli kuitenkin suht. hyvässä kunnossa, mutta moottoripyörän akku oli pamahtanut. Thai ihmisillä on kuitenkin jotain maagisia voimia noiden kakspyörästen kanssa ja ne sai sen liikkeelle pienen työntövoiman avulla :D

Katottiin kuitenkin parhaaks et vaan yksi ihminen menee tolla pyörällä alas, ja mä menin pick-up truckin avolavalla :D Voin kertoa että oli epämukava reissu :D

Paikallisiakin tais vähän jännittää meidän alasmeno..

Mun kyyti :)

Meiän pyörä!

Takas kaupungissä käytiin kattomassa Chiang Rain kultanen kello ja jatkettiin matkaa kohti Fangia..

Mihinköhän päin pitäs mennä?

Löydettiin viimein, pienen etsimisen jälkeen, Fang-risteys :D
Maisemat olivat upeat kun mentiin vuorten yli Fangiin päin..

Matkalla oli monta landslidea.. Yhdessä paikassa oli tielle valunut pieniä kivilohkareita..

Toisessa paikassa taas itse tie oli päättänyt lähteä valumaan irti..

Nyt ollaan tosiaan Fangissa, täällä on ehkä vaikeinta ollut kommunikoida kaikista paikoista missä ollaan käyty koska esim. ravintoloissa ei osata yhtään Englantia, on aina ylläri mitä ruokaa sieltä tuodaan :D Yhtäkään länkkäriä ei oo näkyny.. Söpö pikku kaupunki kuitenkin :) Huomenna lähdetään kohti Chiang Daota (kai?), siitä ehkä vielä Paihin jos keretään ja sitten takasin Chiang Maihin!