sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Fang - Chiang Dao - Chiang Mai!

Fangissa vietetyn yön jälkeen lähdettiin katsastamaan paikallisia hot springsejä. Sää oli tosi hieno ja aurinkoinen vielä aamulla, ja mentiin kansallispuistoon ja hot springsit oli ihan jees..

Pikkuhiljaa alko kuitenkin satamaan ja meidän täyty kääntyy takasin Fangiin odottelemaan sateen loppumista.. se muuttu siitä sitten pieneks ukkosmyrskyks, mutta onneks se ei nyt hirveen kauan kestäny :) Päästiin jossain vaiheessa lähtemään kohti Chiang Daota. Käytiin tankkaamassa pyörä ja se päätti taas olla käynnistymättä uudestaan.. Onneks oltiin sentään ihmisten keskellä, ja onneks pohjois-thaimaalaiset on maailman ystävällisimpiä! Niin bensiksen työntekijät kuin asiakkaatkin tuli auttamaan meitä, ja vaikka kuinka kauan sitä koitettiin saada käynnistymään, ja taas niiden taikavoimilla se lopuks onnistu :D Perille päästessä aurinko oli jo laskemassa..

Doi Luang Chiang Dao, Thaimaan kolmanneksi korkein huippu :)
Jäätiin Chiang Daoon yöksi ja päätettiin että mennään seuraavana päivänä suoraan Chiang Maihin koska mä haluun jo takas rannalle ja Koh Changille, eikä toi pyörä oo mikään maailman luotettavin.. Jää nyt Pai näkemättä. Käytiin kuitenkin ensin ennen paluumatkaa kattomassa Chiang Daon luolia, jotka on ihan massiiviset Indiana Jones luolat :D 12km pitkät mutta ei me nyt ihan niin pitkälle menty ;)

joopajoo:)

Sitten lähettiinkin ajelemaan takasin kohti Chiang Maita ja käytiin palauttamassa pyörä..

Illalla oli taas hirvee ukkosmyrsky, kuulosti siltä ku taivas repeis kahtia.. Huomaa että sadekausi lähestyy :)

Otettiin joku halpa hotelli joka osottautu hirveimmäks mestaks koko reissulla.. kun tultiin takas syömästä joka puolella juoksenteli torakoita; vessassa, sängyssä, lattialla, ja saatiin sitten metsästää niitä siinä loppuilta :D Ja ne ei kuollu ihan helpolla edes astumalla niiden päälle tai vetämällä ne alas vessasta.. Myöhemmin myös vesi lakkas toimimasta loppuillaks & yöks. Seuraavana päivänä joka hanasta tuli mustaa.. kuraa? En siis suosittele Midtown Hotellia Chiang Maissa :D

Tänään lähtee yöbussi kello 18 kohti Bangkokia ja siitä meen suoraan Koh Changille! Vaikka moottoripyörällä oli tosi kivaa matkustaa on ihan kivaa mennä mukavaan bussiin välillä :D Koh Changilla aijon sitten viettää vähän enemmänkin aikaa, ja viettää siellä Songkrania, Thai-uuttavuotta! Kolmas uusvuos tänä vuonna :D

Aika on käymässä pikkuhiljaa vähiin, vielä Koh Chang ja pika Pohjois-Vietnam visiitti ja sitten jo kotiinpäin :)

1. Tosi staili prätkä teillä oli alla. Kuvat Doi Luang Chiang Daosta ja kaivosmiespatsaista erityisen hienoja.

Hyvää pääsiäistä Pohjolasta - täällä jo aurinko paistelee lämpimästi ja odottaa sua!

2. GLAD PÅSK <3 - hoppas bussresan går utan mankeman o du har det skönt resten av tiden :) Mams

3. Hei Adina! Mukavia päiviä turneesi lopulle. On ollut tosi mahtavaa reissata kanssasi ja nähdä paljon hienoja paikkoja. On tää ihmeellinen tää nettimaailma. Pidä itsesi terveenä tv mummi.