keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Vika päivä Kambodzassa & Việt Nam!

Viimeiset päivät Kambodzassa menivät tosi nopeasti. Eilen meillä oli paljon tekemistä joista osa jäikin tekemättä ja kun seikkailtiin Phnom Penhissä :)

Ensin käytiin Central Marketissa etsimässä bikineitä ja ihmettelemässä paikallista toria.

Central Market oli ihan massiivisen kokoinen ja sieltä löytyi ihan kaikkea!

Jokaista merenelävää kuivattuna.

Rapuja :)

Mustekalaa!

Simpukoita, jotka olivat vielä elossa ja liikkuivat :P

Vähän epäilyttävän näköistä lihaa..
Tässä nyt oli tosi kalaisia kuvia :D mutta löytyi sieltä kaikenlaista muutakin, paljon erilaisia (tuntemattomia) lihoja, mustia mädäntyneitä (!?) kananmunia jne. Saatiin siellä myös se pääasiallinen asia tehtyä eli Saralle ostettua bikinit :)

Illalla lähdettiin kävelemään rantabulevardia ilman päämäärää (ja ilman kameraa :( ) ja päädytiin paikalliseen tivoliin, jossa ei näkynyt ketään muuta paitsi paikallisia :) Pyörittiin siellä ja otettiin sen jälkeen viimestä kertaa tuktukki hotellille. Hotelli oli luvannut meidän pyykit aamuksi ennen meidän pick-uppia kello 7, mutta ei ne tietenkään ollu valmiita, pick uppi tuli ja kaikki muut sai odottaa meitä .. No päästiin kuitenkin matkaan, pienellä minibussilla kohti Ha Tieniä, Kambodzan ja Vietnamin eteläisintä rajaa. Bussissa oli meidän lisäksi kaksi suomalaista pariskuntaa joidenka kanssa siinä juteltiin :)

Mua alko siinä jossain vaiheessa vähän jännittää se rajanylitys kun on ollut hieman ongelmia ei niin hyväkuntosen passin kanssa (passin infosivu lähti vähän irti Kambodzan rajaviranomaisten käsittelyssä). Oli se kuitenkin siinä vaiheessa vielä suht kasassa. Kambodzasta päästiin pois ja Vietnamin rajalla mentiin eka "Epidemic Controlliin" josta maksettiin dollari......... Ei kuitenkaan jouduttu "body temperature measurement roomiin" :D. Siitä sitten passin & viisumintarkastukseen ja jee oltiin Vietnamissa!

Kambodzan puoleinen raja..
Vietnamin puolella sitten piti vielä antaa passi tietojen keräämistä varten kun saatiin veneliput Phu Quocille. Sieltä kun sain passin takasin niin se oli sitten kahdessa osassa. Suomen suurlähetystö Hanoissa kutsuu, mutta en stressaa siitä, koska nyt ollaan näissä tunnelmissa...

Phu Quocilla ollaan!

Sitten olisi vielä semmonen ilmotus kaikille kavereille, että Facebookissa mua ei ennen Laosiin siirtymistä varmaankaan enää tuu näkymään :( Kommunistinen Vietnam on estänyt pääsyn esim. Facebookkiin, twitteriin jne. Joten jos on tärkeetä asiaa saa textata! Tai lähettäkää sähköpostia osotteeseen xaxamasia@gmail.com :)
Mun piti laittaa tänne kuva Kambodzalaisesta vartijasta kivääri kädessä siel central marketissa ja huutavasta Vietnamin rajaviranomaisesta joka vähän suuttu ku kuvasin siellä rajalla.. mut en nyt taida uskaltaa :D

Ei kyllä hirveesti nyt facebook kiinnostakkaan.. Näissä tunnelmissa mangosmoothieta rantaltuolissa juoden bungalowin edessä on täällä ihan hyvä olla :D

1. Wau mikä seikkailu ja ihania kuvia! Kalatorin kuvat ovat kuin Pelkokertoimesta ja vielä mun suosikkiruokaani: raakaa mustekalaa! Hyvä että olette maassa jossa on Suomen suurlähetystö ja saat passiasiat kuntoon. Samaan aikaan kun olet saanut passisi Suomessa kuulemma valmistui erä helposti hajoavia passeja joten siihen saumaan osuit. Nauttikaa merestä!

1. Harkitse muuten sähköpostin lähettämistä sanomat.han@formin.fi lähetystöön, missä kerrot tilanteen. Saatat saada hyödyllistä tietoa ja säästää aikaa.

Suomen Hanoin suurlähetystö on sen sivujen mukaan suljettu vietnamilaisena uutena vuotena 23.-24.1.2012.