maanantai 13. helmikuuta 2012

Hoi An!

Hoi An säilyi hyvin sodan aikana eikä tuhoutunut kuten monet muut kaupungit Vietnamissa. Hoi Anissa on paljon vanhoja ja kauniita taloja sekä temppeleitä.

Saavuttiin tosi myöhään Hoi Aniin meidän hirveän bussimatkan jälkeen, ja etittiin vähän aikaa hotellia kunnes kuitenkin löydettiin kiva paikka. Käytiin syömässä ja kattelemassa kaupunkia.

Seuraavana päivänä vuokrattiin pyörät ja pyöräiltiin parille talolle ja temppelille joissa käytiin.

Meille tarjoiltiin teetä vanhassa talossa :)

Oli aika iso kontrasti saapua Quy Nhonista Hoi Aniin. Hoi Anissa näkyi melkein pelkkiä turisteja kun taas  Quy Nhonissa nähtiin ehkä kaks..

Illalla mentiin pienelle jokiajelulle..

Myöhemmin pääsin näyttämään taas mun mielettömiä biljardinpeluutaitoja :D

Toisena päivänä Hoi Anissa lähettiin skootterilla lähellä olevalle biitsille..

Oon koko tän matkan ajan odottanu et pääsen ajamaan vesiskootterilla, mutta kaikissa paikoissa missä ollaan käyty se on ollut älyttömän kallista.. Nyt kuitenkin löydettiin suht edullinen paikka ja päätettiin vuokrata vesiskootteri. Halvin oli kuitenkin myös pienin, ja aallot merellä aika isoja....

Noissa aalloissa oli aika vaikee pysyä kyydissä, ja siinä vaiheessa kun oltiin kolme kertaa tiputtu vesiskootterin selästä ja skootteri meinas hukuttaa meidät alleen sain tarpeekseni ja sanoin et mähän en enää sen selkään mene :D Skootterin vuokraajat ymmärs hyvin, ne olikin alusta saakka kattonu meitä kun hulluja kun koitettiin päästä isojen aaltojen yli, eikä jouduttu maksamaan mitään :)

Chillailtiin sit vaan rannalla pienen porukan kanssa jonka jälkeen ajettiin takasin kaupunkiin ja käytiin syömässä, ja mentiin aikasin nukkumaan koska seuraavana päivänä oli taas aikainen bussimatka edessä. Hue on seuraava kohde, huomenna Laosiin! Huomatkaa Quy Nhon postaus alla :D

1. Hoppas det är lugnare i Laos :) Otroligt vackra bilder. ö. Mams

2. Onneks sulla on merielämä verissä niin tiedät entuudestaan mitä isot aallot ovat. Ja haastankin sut sit bilismatsiin kun tuut takaisin. All in all hienon näköistä on, onneksi sota säästi kaupungin; ei ihme että paljon turisteja.